BOOKING AF SAUNATID

Erfaringerne fra vores bookingsystem var gode, så bestyrelsen har valgt at videreføre systemet, dog nu med op til 10 samtidige bookinger. Men læs lige her, inden du går i gang:

  1. ANSVAR
    Ansvaret for at vinterbade er dit, og dit alene.
  2. HYGIEJNE
    Tænk gerne på at spritte af efter dig selv. Brug et håndklæde inde i saunaen og et andet til badning.

    Læs mere om hygiejne og samværsnormer i saunaen her: Samværsnormer
  3. BOOKING-MULIGHED
    Du kan booke op til fire tider. Når du har brugt én tid, kan du booke en ny tid efter den pågældende blok af tider er afsluttet.
  4. GÆSTER
    Ønsker du at have gæster med til vinterbadning, skal du benytte den lille sauna ved selvtænding. Læs her hvordan.
  5. Familie – Den første lørdag i hver måned er det familietid om eftermiddagen. I denne åbningstid kan et medlem tage et barn af familien med i saunaen. Man skal være opmærksom på, at denne tid ikke er reserveret familier, så andre medlemmer kan også vinterbade.

Så, inden du kører ned til saunaen, skal du sikre dig, at du har booket tid til saunabadningen.

Nedenunder kalenderlisten kan du læse om:

  • Hvordan du booker en tid i åbningstiden
  • Hvordan du booker en tid i Selvtændingstiden
  • Hvordan du annullerer en allerede booket tid
  • Hvilke fejlmeddelelser, du måske oplever
Booking:

Booking sker på følgende måde i kalender-listen ovenfor:

Du kan enten vælge at klikke på denne PRINTERVENLIGE VERSION:
(https://nappedam-vinterbadere.dk/wp-content/uploads/2021/10/Vejledning-I-BRUG-AF-BOOKINGSYSTEMET.pdf).
Eller du kan følge nedenstående procedure:

Booking af time i Åbningstiden:

  1. Klik på BOOK-knappen for det tidsrum, du ønsker at bade.
    Tallene med skråstreg (f.eks. 8/10) angiver, at der er 8 ledige tider endnu af i alt 10 mulige.
    Så du vil altså kunne se, om der er ledige tider i det ønskede tidsrum.
  2. En ny CONVENTUS-side åbner sig i et nyt faneblad.
    Her bliver du bedt om at logge in.
  3. Klik på log in og udfyld telefonnummer eller mailadresse og password.
    Det er de data, du udfyldte, da du meldte dig ind.
    Når du er logget ind, vil dit navn stå øverst til højre sammen med to knapper: “Logud” og “Mine bookinger”.
  4. Du kommer nu ind på en time-kalender for det valgte tidsrum.
    Her kan du så i detaljer se, i hvilke timer, der er ledig plads.
  5. Find den time, du vil bade, og klik BOOK.
  6. Et lille kontrolvindue kommer op med angivelse af valgt dato og tid.
  7. Klik BOOK.
  8. Tillykke.
    Du er nu booket til pågældende time.
    Dette fremgår af timekalenderen med teksten: Du har booket denne tid.
    Evt. sammen med op til 9 andre medlemmer.
  9. Du vil modtage en mail med din(e) bookede tider.

Booking af time ved Selvtænding
(Afventer færdiggørelse af lille sauna):

Ved Privat Selvtænding skal du booke alle 4 pladser i saunaen i den pågældende time. Dette for at sikre, at der ikke er andre medlemmer, der booker en tid i “din” Private time.
Men det betyder samtidig, at du har “forbrugt” alle dine booking-muligheder.

Gæster er velkomne.
Men kun under Privat Selvtænding.

Ved Åben Selvtænding booker du kun én tid – ligesom i den almindelige åbningstid.
Herefter kan andre medlemmer også booke tid i “din” time.

Betaling af Selvtænding:

Når du benytter Selvtænding, koster det.
Reglen er, at det koster 50 kr. pr. time saunaen er tændt som Selvtænding. Uafhængigt af, hvilken form for Selvtænding, der er valgt. Så:

Har du booket PRIVAT Selvtænding, koster det dig 50 kr. pr. gang.
Du er velkommen til at invitere gæster med til din selvtænding.

Har du været først til at booke ÅBEN Selvtænding (Plads 1), koster det dig 50 kr. Det betyder, at de øvrige medlemmer, som eventuelt booker sig ind på samme time (Plads 2, 3 eller 4), ikke skal betale for at bade.
Om I så efterfølgende enes om at splitte udgiften, er en sag mellem dig og de øvrige badende. Men du er som første bookende ansvarlig for at betale.

Husk at betale de 50 kr. med samme telefon som du har sendt sms-signalet med. Beløbet betales til foreningens MobilePay: Nummer 977 757.

Annullering/slet sker på følgende måde:

  1. Klik på en BOOK-knap. Det behøver ikke være for det tidsrum, du ønsker at annullere.
  2. En ny CONVENTUS-side åbner sig i et nyt faneblad.
    Her bliver du bedt om at logge in.
  3. Klik på “Log in” og udfyld telefonnummer eller mailadresse og password.
    Det er de data, du udfyldte, da du meldte dig ind.
    Når du er logget ind, vil dit navn stå øverst til højre.
  4. Klik på knappen med dit navn.
  5. Nu kommer du ind i et nyt vindue – din profil. Nederst er der tre knapper: (1): Skift profil; (2): Bookinger; og (3): Log ud.
    Klik på “Bookinger”. Dine op til fire bookinger fremgår nu.
  6. Klik på den aktuelle “Slet” knap. Et kontrolvindue kommer frem. Check, at alt er korrekt, og klik på “OK”.
  7. Din booking er nu slette, og tiden kan anvendes af et andet medlem.

Begrænsninger i bookingsystemet:

Være opmærksom på, at der er et antal begrænsninger, som det enkelte medlem eller månedsbader skal overholde:

  1. Du kan HØJST BOOKE 4 TIDER.
    Systemet gør dig opmærksom på, hvis du prøver at booke 5. tid.
  2. Medlemmer kan booke tider 14 dage frem.
  3. Hvis din ønskede tid er fuldt booket, kan du skrive dig på venteliste.
    Du skal selv holde øje med, om der bliver plads.
  4. Du må ikke booke sammenhængende timer.
  5. Når du har brugt alle dine 4 booking-muligheder, kan du først booke en ny tid, når du har “brugt” en af dine andre tider.
  6. Du kan opleve et antal fejlbeskeder. F.eks.:
    1. Du kan kun booke 7/14 dage frem
      – hvis du forsøger at booke langt ude i fremtiden.
    2. Du kan kun booke 4 tider
      – hvis du forsøger at booke 5. tid.

Eventuelt konstateret misbrug vil i første omgang blive påtalt. Ved gentagende tilfælde vil Administrator blokkere for vedkommendes mulighed for at booke tider.